fredag 7 september 2012


Vem är somemänniskan Ak?

Hon jobbar i Österbotten som examenshandledare. Hon är rätt ny på sin position och är ivrig att lära sig nya medel för att förbättra examenshandledningen. 

Erfarenhet av sociala medier i undervisnings- eller handledningssyfte har hon inte. Lärplattformen Fronter har dock blivit ett välbekant program.

Hennes förväntningar på kursen är att lära sig mera om hur man kan anpassa användningen av sociala medier till vardagliga situationer i handledningen. 

1 kommentar:

  1. Hej, och Välkommen! Just det här med hur kan jag använda some i vardagen, är vad vi alla är ute efter. Inte teknik för teknikens skull, utan verktyg till vardagen. Jag ser fram emot vår gemensamma resa!

    Några tekniska tips:
    Bloggintresserade-gadget är rätt bred, och som den är nu, täcker den delvis sektionen där du utger dina inlägg. Du kunde kanske tänka dig att flyttä den till samma marginal som andra gadgeter. Med bara en marginal, skulle den automatiskt bli bredare än när du har två marginaler. Ett annat alternativ vore, att du gjorde vänstra marginalen något bredare. Jag kan visa dig, hur man gör det, om du tycker, att det är så du vill ha det.

    Du har också Min blogglista -gadget (bra). Du kunde redigera det nu och sätta dit vår kurs blogg (som du redan har prenumererat). Gör så här: i Layout, klicka Redigera vid Min blogglista, fortsätt med Lägg till i lista och kryssa Bloggar som jag följer. Välj Sociala medier i vuxenutbildningen från listan, och Spara. Om du sen tittar på startidan i din blogg, hittar du länk till vår kurs blogg under Min blogglista.

    H. Irmeli

    SvaraRadera