tisdag 16 oktober 2012

Dag att söka om min första prenika, Blogger-prenikan!

Jag har lagt upp bloggen som ni nu läser - Some of Ak. Jag har kollat inställningarna som Irmeli har rekommenderat. Någon flitig skrivare är jag inte men några inlägg har jag åtminstone producerat, med länkar och bilder inbäddade dessutom. En inbäddad Youtube video har jag ännu inte gjort, men jag tänker åtgärda saken genast genom att ge er ett smakprov på Österbottnisk humor :) Lite solsken från detta för tillfället väldigt regniga Österbotten.


Jag har prenumererat på Sociala medier i vuxenutbildningen och mina gruppmedlemmars bloggar. Jag följer med de uppdateringar som jag får på bloggers läslista. Jag har också kommenterat i några bloggar och svarat på bloggkommentarer på min blogg. 

Jag tycker att det har varit intressant att bekanta mig med blogger och är inte främmande för att fortsätta att använda mig av bloggen efter att kursen tar slut. Det är så pass enkelt och intressant. 



1 kommentar:

  1. Fint jobbat!
    Du kan kopiera prenikan på många sätt. Du kan först spara bilden och sen uppladda den, men nu ger jag dig ännu lättare instruktioner.

    - Kopiera Blogger-prenikas adress: Klicka med höger musknapp på prenikabilden i kursbloggen och välj "kopiera bildens adress"
    - Gå till Utforma>Layout>Lägg till en Gadget>Bild
    - Välj "Från webben. Klistra in en bildwebbadress nedanför" och klistra adressen
    - Spara

    - Irmeli

    SvaraRadera