fredag 26 oktober 2012

MeetMee begränsningar

Stötte på ett intressant problem när jag skulle skicka ut en inbjudan till min grupp för ett skypemöte. Doodle så förstod nog inte att vi var flera som skulle träffas på en och samma tid. Eller rättare sagt, MeetMee förstod inte. Den skulle bara ha tillåtit var och en att boka in en tid med mig. Så jag fick gå tillbaka och göra en traditionell doodle förfrågan. Tänkte också att jag samtidigt skulle ha kopplat min outlook till doodle men det krävde nerladdning av något program så det måste jag kolla med it-avdelningen först. Så dagens försök tog längre än planerat och gav mindre utdelning än tänkt. En förfrågan om datum för skypemötet har alla i min grupp i alla fall fått, så nu tar jag helg. Trevlig helg allihopa!

1 kommentar:

  1. Hej,
    intressant, pinsamt, men helt logiskt. Jag hade inte tänkt på det riktigt, men intuitivt var det ingen överraskning. Låt mig förklara. När jag tänkte på hur jag skulle kunna använda Meet me med organiseringen av nästa Hangout, tänkte ja att det skulle gå i två steg: först skulle nån i gruppen kolla min kalender i Meet me och göra en "vanlig Doodle" omrösting för att hitta en tid, som passar hela gruppen. Sen skulle nån i gruppen skicka en Meet Me till mig.

    Jag har inte använt Outlook kalender, förutom några möten där nån skickade en inbjudan den vägen (orsaken är, att folk i lärarhögskolan använder papperskalender för det mesta -> outlook ger inger mervärde till min egen iCal, som är lättare och använda med Mac). Därför har jag inte ens försökt att integrera Outlook till Doodle och visste inte, att man behöver en extra plugin.

    - Irmeli

    SvaraRadera