onsdag 17 oktober 2012

Inspiration

Efter vår handledning idag blev jag inspirerad att skriva ett litet inlägg. Det blev där diskuterat om tröskeln för att skriva. Jag känner att jag funderar väldigt mycket före jag tycker att ett inlägg är okej att publiceras. Vilket gör att det tar rätt mycket tid att skriva. Medan Irmeli tyckte att då det är som bäst så skall det inte ta så länge utan att man låter spontant tankarna fångas upp på pappret. Så here we go ;)

Annat från handledningen var att vi diskuterade kring våra val av medier och vilka vi skall presentera på nästa närstudietillfälle. Hittills har jag bekantat mig mest med Blogge, Doodle och Google +. Jag kommer att bekanta mig djupare med Doodle och framför allt MeetMee funktionen. Jag har funderat på hur det skulle vara mest effektivt att boka in handledningstillfällen med mina studerande och detta låter som ett intressant alternativ. Jag får återkomma då på närstudietillfället med mina upplevelser av funktionen, om inte tidigare. 

1 kommentar:

  1. Jag måste erkänna, att jag skriver också mycket långsamt, och skulle själv lyssna på mig, när jag säger, att allting behöver inte vara så pulerad! Jag vet också att det skulle vara nyttigt att hålla inlärningsdsgbok i Blogger: det är så mycket man tror, att man kommer ihåg, men glömmer ändå. Men har jag skrivit det under de fyra åren, som jag har nu studerat? Nähä! Visst satt jag upp en blogg för det,  när jag startade, men har inte gjort ett enda inlägg! Lyckligtvis har jag skrivit korta kommentarer i andra tjänster, det är hur fint som helst att ha reflektionerna i digitalisk form! Då behöver man inte komma ihåg exact var man kan hitta inlägget. Det räcker med att ungefär komma ihåg, om det var på Sometu, eller kanske någon annan forum, efter det är det bara att köra med sök-funtion!

    Det kommer att vara kul att experimentera med dig på meet me! Mig hittar du på http://doodle.com/sunaitis

    -Irmeli

    SvaraRadera