måndag 1 oktober 2012

Efter att ha varit motiverad och inspirerad direkt efter vårt närstudietillfälle har nu vardagen kommit emot. Tiden att bekanta mig med de utvalda programmen har varit begränsad. Det första på min lista att bekanta mig lite mera med var Doodle. Jag har faktiskt smyg testat det redan för en månad sedan för att boka in en träff med några bekanta. Det fungerade hur bra som helst. Trots att jag inte var bekant med programmet tog det mig bara några minuter att skapa formuläret. Då slapp vi att skicka e-post fram och tillbaka mellan 5 personer, med lika många fullspäckade kalendrar. Nu hittade vi snabbt ett passande datum. Jag testade då  samtidigt att använda doodle för att skapa en omröstning om vilket ställe vi träffas på, eftersom valen var många. Det gick bra att skriva in andra alternativ än datum eller klockslag att kryssa för. 

Jag började fundera om jag måste testa Doodles bokningsprogram "Bookme" - för att förflytta bokningen av mina tjänster till nätet. Utgående från deras reklam så låter ju som att det kunde t.o.m mig för att boka in mina examenshandledningsmöten. Detta är dock ingen gratistjänst men kan testas gratis i 30 dagar. Någon som har några erfarenheter?

https://doodle.com/bookme/index.html

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag har inte testat bookme, men jag håller på att experimentera meetme. Idén är, att jag kan dela min Google-kalender, iCal och om jag använde Outlook kalender, även den genom meetme, och folk kunde se lediga tider och föreslå möte. Vill du prova det? Länken är http://doodle.com/sunaitis

    - Irmeli

    SvaraRadera
  2. Hej Irmeli

    Tack för tipset, det måste jag kika lite närmare på!

    SvaraRadera